Vecka 3, Fredag "They like fastfood"

 
Fredag och vi fick besöka en skola av ACE skola. Så vi åkte dit, lärde dem om våra respektive länder, de lärde oss om Zimbabwe, sjöng varandras nationalsång (ja, jag sjöng den svenska nationalsången inför alla med min halvsjuka hals, men barnen tyckte jag var duktig ;) ) och lekte lekar med dem. Vi hade två klasser, och vi lärde dem också om Afrikas stora Kattdjur. Intressant att lära sig saker samtidigt som man lär ut. Och barnen, så otroligt fint att lära ut till barn om verkligen vill lära sig.
 
Vi blev strandsatta vid skolan i mer än två timmar.. lagom glada. Så vi missade lunch, eller ah vid fick den vid tre. En Hangry Beatrice är inte kul. Men roade mig med världens sötaste kattunge som sussade i mitt knä hur länge som helst.
 
När vi kom tillbaka vid fyra var det Day Encounter. Det innebär att vi följer tre fullvuxna honor när det jagar. Så vi fyllde två bilar med volontärer och följe lejonen mot de övriga djuren. Tyvärr blev det ingen jakt, men det var en fin kväll, med den fantastiska naturen och alla grymma människor, med lite lejon på köpet, så jag är inte den som klagar. Det är ju ändå det jag tycker bäst om, att åka dessa biler, på dessa vägar och titta på solnedången med lejon som vandrar brevid. En helt annan värld.
 
Allmänt, Community, Djuren, Resan | |
Upp