Vad gör jag här?

Det kommer endel frågor gällande vad jag kommer göra här i Indien, så just let me explain once and for all!
  • Vi åker genom skolan och ett projekt som heter Swindia (http://swedenindia.org/). Detta är alltså en färdigt program som jag i min utbildning har möjlighet att söka att ha min praktik istället för att ha den i Sverige. Det är alltså inte så att jag pausar min utbildning, utan jag åker och gör min praktik här som alla i min termin har. Vissa spenderar alltså hela denna termin på en praktikplats i Sverige, vissa här och några andra på någon annan utomlandspraktik.
  • Vi kommer inte ha praktik endast på en plats. Denna praktik innebär att jag kommer besöka flertal olika (ca.10-12) organisationer och platser för att se deras arbete. Allt från skola till vårdhem, red light district osv. 
  • Vi åker som deltagande observatörer. Detta innebär alltså att vi av största del ska observera hur det sociala arbetet på olika sätt fungerar här i Indien och senare kunna jämföra det med Sveriges arbete, men att vi även kommer delta i arbetet på de organisationer och arbetsplatser vi besöker. Detta kommer bland annat handla mycket om hur kultur, historia och traditioner påverkar det sociala arbetet, individen och samhället.
  • Under tiden som vi är här kommer arbeten skrivas och seminarium att hållas, både till vår handledare här i Indien och till Universitet hemma i Sverige. Men den större omfattande skrivarbetet, fallstudien, kommer skrivas hemma i Sverige eftersom den inte ska hem fören till jul. Sedan kommer gemensamma seminarium ske i Januari med övriga klasskamrater som haft praktik på andra platser.
  • Kan även berätta att vi är 15st studenter som åker, varav 9st från Örebro och 6st från andra lärosäten.
 
Nu kommer resten av lägenheten snart att börja vakna, så ska väl börja förbereda frukosten innan det är dags att åka vidare mot skolan där de kommande två dagarna kommer spenderas.
 
Allmänt, Indien, Swindia, Utomlandspraktiken | 2018, Indien, Praktik, Swindia, Utomlandspraktik, resa | |
Upp